Jordanaz.reismee.nl

Ulaan Bator

Dag 14!!!!! We zijn nu twee weken onderweg. Het voelt alsof we al veel langer weg zijn omdat we al zoveel gezien hebben. We hebben allebei echt zin om naar het wat warmere Beijing te gaan. Maar eerst nog twee dagen de hoofdstad Ulaan Bator verkennen. We vertrokken vanuit het Tiararesort naar Ulaan Bator, reisduur 1,5 uur. We kwamen in de stad waar het erg druk was met auto's. Ook zagen we in de buitenwijken veel armoede met soms een groot huis ertussen. Na onze spullen in het hotel afgedropt te hebben gingen eerst nog even internetten. Daarna gingen we door de stad wandelen wat een ravage was. We liepen eerst over een soort stoep met ijs maar dat werd al gouw bevroren grond met her en der een tegel. Bij het oversteken moest je goed kijken dat je niet werd overreden. We hadden een grote shopping mall bezocht die er goed uitzag van binnen en een mooi museum bezocht over de historie van Mongolië. De zon scheen de hele tijd maar we hadden het nog niet echt warm met 27 graden onder nul. We hebben 's avonds voor 15 euro met zijn tweeën heerlijk gegeten bij een restaurant. We kregen per bord een portie aardappelen, groenten en 4 grote stukken lappen vlees. Toen we weer naar het hotel gingen om te gaan douchen en relaxen was het licht wederom uitgevallen. We konden ook niet internetten waar we zo op gehoopt hadden.

ilse

mannen, wat een avonturen!! hier is niets nieuws te melden, behalve dat het hele land op zijn kop staat omdat de elfstedentocht er misschien komt (NOT!)

xx

Tieske

Wat n verhalen joh. Zojuist in een keer de laatste vier verhalen gelezen. Min 47 ?!? Ik pis al ijsklonten als het min 9 is! Koel hoor! (woordgrapje :-) )

Ben nu al weer benieuwd naar t volgende. In china wel n chinees fotograferen he! Die zijn zeldzaam!

Voor het vaderland!

Wanneer gaan we nu eens verhalen lezen over dames?!?!?!

Joris

Geweldig!!!
net ook de laatste 4 verhalen gelezen en ik ben weer helemaal bij :)

Op naar het volgende verhaal!
Groetjes!

Ad en Bea

Ha mannen, geniet maar lekker van deze bijzondere ervaringen.
Vinden het fantastisch om zulke verhalen van jullie te lezen.
Hier is het nog steeds koud en Willem 11 speelt nog steeds niet goed.

Jeannette

Hey Joris en Dave,

Niet aan Guus Meeuwis gedacht toen je heel alleen door een te koude stad liepen!!!! Niet heel stiekem aan Brabant gedacht, vast wel. Ik in ieder geval wel aan jullie.

Nu China verkennen, veel plezier enne ................ niet overnachten op de Chinese Muur hè!

Liefs,
Jeannette

Mária

Hé jongens wat een een geweldige reis, wat zien en beleven jullie veel!! Leuk jullie verhalen steeds te lezen, we houden bij waar je bent. Hier is het ook koud, maar niets vergeleken bij jullie. De elfstedentocht gaat echter niet door, helaas! Nog veel plezier, grt ook v Noa

paps

Wat een ervaring in de ger; met de fel brandende kachel niet warmer dan 10 graden te krijgen. Direct kwam bij mij vroegere ervaringen in herinnering: bij een harde oostelijke vrieswind zaten we rondom de haard en nog niet warm worden. In een vrij korte periode maken jullie alle seizoenen mee; niemand kan dat jullie na vertellen. Het mondiale van deze tijd. Nu in Beijing hebben jullie dezelfde temperaturen als hier. Op eigen houtje de reis voortzetten opent heel nieuwe avonturen. Geniet van ieder moment alsof het niet vanzelfsprekend is. Zet h'm op. Zie wel uit naar de eerste kennismaking met Beijing. Een goeie reis.
Winterse groetjes, paps

Amy Ketelaars

Ha Dave en reisgenoten,

wat maken jullie een super gave reis!! We vinden het erg leuk om jullie verslagen te lezen en jullie te volgen op jullie wereldreis.

Groetjes Amy en Bart

Ageeth Boerenkamp (collega ma Ketelaars)

Leuk om jullie verslagen te lezen en wat hebben jullie het koud gehad (ja wij trouwens ook wel). Hopelijk gaan jullie nog veel meer spannende, mooie dingen beleven. Ja ook wij volgen jullie op de voet....
Veel plezier nog samen!

Teun

Wat een geweldige avonturen.. Het leven in Nederland is geweldig saai! In de Phillip, Nieuwstraat, Tweede Kamer en binnen het WII stadion is eigenlijk niets veranderd! Ik ben echt benieuwd naar de foto's. Gvd zeg.... 47 graden in de min! Checken jullie wel regelmatig of alles er nog aanhangt? :). Have fun.. En Dave: WAAR BLIJVEN DE FOTO's VAN DE MOOIE VROUWEN??

Pepijn

Jee, de voor ons zo vertrouwde levensbehoefden zijn dus niet zo vanzelfsprekend daar. Alhoewel de keuken me verekte goed in de oren klinkt.
Weten jullie toevallig ook wat voor vlees je in de kuip hebt? (Letterlijk) is 't schaap? koe? Rus?