Jordanaz.reismee.nl

Ulaan Bator

Na het ontbijt gingen we naar de Gandan Tempel. Een boeddhistische tempel met een enorme boeddha van 26 meter hoog erin. Onderweg daar naar toe kwamen we door een krottenwijk. We kwamen bij een muur en zagen daarachter de tempel liggen. Eenmaal binnen de muren zagen we meerdere tempels en ook monniken lopen. Toen we de grote tempel binnen kwamen zagen we de 26 meter hoge gouden boeddha. Er liepen mongolen langs allemaal draaien tollen om hun gebeden door de wind te laten meenemen. Toen we weer buiten waren hebben nog over verschillende binnenplaatsen gewandeld. S'middags zijn we naar het natuur historisch museum gegaan. Hier staan echt super veel opgezette dieren. Waaronder beren, elanden, beren, wolven, dromedarissen en nog veel meer. Ook hebben we de botten van dinosaurussen gezien waaronder een van 15 meter hoog volledig intacte Tarbosaurus. Na nog wat Latijnse namen van planten herkend te hebben zijn we wat gaan drinken. We hadden in het café wifi zodat we de verhalen weer konden uploaden. Na een lange koffie pauze zijn we gedeeltelijk door de krottenwijk via de Gandan tempel naar de supermarkt gegaan om eten in te kopen voor de trein reis. We werden onderweg weer veel aangekeken. Ook waren er veel mongolen die met kraampjes opgebouwd uit kartonnen dozen kleding aanboden gemaakt van kamelen haar. Joris zag ook busjes met het merk Tyson erop staan. Dit is een Amerikaans vlees merk dat aan slechte massa productie doet. Onze gids had gezegd dat er alleen maar goed Mongools vlees te koop was, niet dus. Bij de supermarkt aangekomen hebben we inkopen gedaan en zijn daarna gaan avond eten en vroeg gaan slapen.