Jordanaz.reismee.nl

Beijing

Na heerlijke geslapen te hebben gingen we opzoek naar een internet café om de foto's te kunnen uploaden. Maar we konden nergens een computer vinden met snel internet. We zijn half Beijing afgereisd met de metro, taxi en te voet maar nergens iets gevonden. We hebben wel het postkantoor gevonden om een pakketje naar Nederland te sturen. s'Avonds hebben we door een Hutong gelopen bij het hotel in de buurt. Het was een soort Efteling waar we doorheen liepen. Leuke huisjes met het typische Chinese dak. Maar in die huisjes zitten allemaal barretjes met live zingende Chinezen en dat is niet om aan te horen. Propers kwamen op ons af om ons binnen te lokken waar we niets van moesten hebben. In het straatje van het hotel zit een klein barretje waar we wat gedronken hadden. We gingen met de bus op pad naar de verboden stad. Voor 1 yuan pp konden we met de bus en stapte wat eerder uit omdat we een mooi park zagen. Toen we in het Jugshan park kwamen zagen we allemaal zingen en sportende Chinezen. Het was geweldig om te zien met wat voor blijdschap ze in het park bezig waren. Wij bleven maar lachen en grijnzen omdat we het zo geweldig vonden. Vooral ook dat het park zo goed gebruikt wordt door bezoekers. Dat zie je in Nederland niet zo snel gebeuren. Oude en jonge Chinezen door elkaar en met elkaar deden aan zang, dans, voetbal met een soort shuttle, badminton, springtouwen etc. We liepen naar de tempel die in het park staat. Vanuit hier heb je een mooi uitzicht over de Beijing en de verboden stad. Na een heerlijk vermaak van het zien recreëren van de Chinezen zijn we naar de verboden stad gegaan. Met duizenden tegelijk stroomde de verboden stad vol met Chinezen en wij dan. We kwamen door verschillende grote poorten en muren die veel op elkaar leken. Dit vonden we een beetje eentonig maar genoten wel van de uitzichten met horde Chinezen die van elkaar steeds foto's maken. Ook foto's van dingen waar een bord pal voor staat, 'no photo please', en dan het bord voor 1/4 op de foto erbij zetten. We liepen vanuit de verboden stad het grote Tian'anmen plein over wat enorm indruk maakten op ons. We liepen verder naar shopping street waar een overvloed aan Chinezen de meest gekke dingen kochten. Van geroosterde vis op een stok waarvan de graad in een boombak werd uigespuugt tot kleine frutsels om te sparen. Van de ene straat in de andere kwamen door steegjes met een wirwar van stroom, telecom en internet draden. Het was erg leuk om allemaal te zien. Een top dag voor ons. De eerste dag waar we zelf alles moesten regelen. We hadden het hostel al geboekt voor de aankonden week in Beijing. Dus konden daar zo binnen wandelen en de spullen op onze kamer droppen. De foto's wilde de nu dan eindelijk gaan uploaden maar het internet was wederom weer te traag om dat te doen. Daarnaast gingen we naar het postkantoor om wat kleren op te sturen naar huis, wat goed gelukt was. Het was snel laat op de middag en we wilde nog wat gaan doen. Dus aten we wat bij een bekende toko wat garnalen met komkommer en abrikoos. Daarna gingen we met de metro naar het CCTV gebouw. De metro was niet normaal druk met Chinezen dat we uiteindelijk een stuk gelopen hebben omdat het te druk was voor ons. We liepen over een enorme grote boulevard met aan weerszijde hoge gebouwen van banken en bedrijven. De straat stond vol met auto's, bussen en taxi's die in een stil staande file stonden. Wandelen ging een stuk sneller en wij vermaakte ons wel met het uitzicht op dit alles. Bij het CCTV gebouw aangekomen viel de verlichting van het gebouw tegen waardoor het niet goed te zien was. Toch hebben we mooie foto's kunnen maken. Terug bij het hostel sliepen met zijn vieren op een kamer omdat er twee Duitse gasten waren bij gekomen.

Ties

Avonturiers :-) ik wil wel rare slaap foto's van die duitsers zien hoor!! :-)

Teun

En ik wil foto's zien van het vrouwelijk schoon van Beijing!! Profiteer van het feit dat jij nu de langste bent daar... Dave! Chinese vrouwen kicken daarop, zo zeggen de vrouwelijke medewerkers binnen het Chinese Restaurant hier op de hoek. Hahaha..

Pepijn

Fijn te horen dat 't reizen jullie zo goed af gaat. Wat zijn de temperaturen inmiddels? Aan het 'park-verhaal' te horen is 't weer vrij vriendelijk...
Beijing! Wat een reis!

Pepijn

Oh, and misschien kun je de foto's wat verkleinen op een van de computers, dan duurt dat uploaden niet zolang.

Gerben Jolanda Femke en Jeroen

Jammer dat het steeds niet lukt met de foto's maar de verhalen maken veel goed echt geweldig wat jullie allemaal beleven blijf schrijven en vanuit hier van iedereen de groeten

het liefste zusje in de wereld (op imke na)

ALAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAF!