Jordanaz.reismee.nl

Laatse dag Beijing

Een bezoek aan de machtige Mao. We gingen op pad en namen de bus richting het enorme Tiananmen plein. Daar aangekomen zagen we een grote rij voor de Memoriall hall staan, gelukkig liep de rij aardig door. We moesten eerst onze tas en camera bij een beveiligde garderobe opbergen waarna we in de rij mochten gaan stond. We kwamen al redelijk snel bij de security check waar we helemaal gescand werden. Daarna konden dan eindelijk het gebouw wat midden op het plein staat in. Eenmaal binnen werd er geacht stil te zijn. Eerst kwamen we in een hal waar een enorm beeld van een zittende Mao staat. We liepen verder en kwamen bij de opgebaarde Mao. Door de dubbele glasplaten konden we 10 seconde een glimp van de man in ons opnemen waarna we weer buiten kwamen. We waren er even stil van maar betwijfelde of het wel de echte Mao was. We gingen wat eten op een pleintje in de zon wat heerlijk was. We gingen daarna naar het historisch museum maar daar waren we snel uitgekeken. Het museum in Ulan Bator was veel beter. We gingen naar een plein waar een man stond te vliegeren met een vlieger die heel hoog in de lucht hing. Daarna namen we de metro terug naar het hostel waar we nog wat aten en info over Shanghai verzamelden.