Jordanaz.reismee.nl

Hogesnelheidstrein naar Shanghai

De hogesnelheidstrein naar Shanghai. Om 10 uur in de ochtend vertrok de trein. Met een snelheid van 300 km/h raasden we door het landschap. We reden door verschillende landschappen heen. Eerst kwamen we door een agrarisch landschap wat een beetje op Nederland leek. Graslanden met rechte wegen en sloten die begeleid worden door bomen. Daarna kwamen steeds meer groenblijvende bomen tegen en ook bamboe zagen we voor het eerst. De steden waar we stopten waren enorm groot. In de voorsteden zagen allemaal hijskranen die Westpoint achtige gebouwen aan neerzetten waren. De stations die we passeerden waren even immens groot. De aankomst in Shanghai was nog een stapje groter. We kwamen op een gigantisch station waaraan nog een paar terminals zaten van het vliegveld. Wij gingen de metro in en kwamen na een half uur in het centrum aan. We vonden het hostel snel waar een luxe kamer ons erg blij maakte. We gingen snel door naar de Bund waar we een mooie skyline zagen. Vooral het contrast van de lage Europees gebouwen aan de ene kant en de wolkenkrabber aan de andere kant van de rivier zorgen voor een mooi beeld. We gingen met een soort bakkie onder de rivier door naar de wolkenkrabbers toe waar we wat gegeten hebben. Daarna gingen we de Jinmao tower in om op de 87 verdieping in Cloud 9 een drankje te doen met een mooi uitzicht. Dit was geweldig mooi, alle gebouwen waren verlicht wat het uitzicht extra mooier maakte. Terug op de begaande grond gingen we nog tussen de gebouwen door lopen over een voetpad wat als een netwerk boven alle wegen lag. Hierdoor hoefden we niet steeds over te steken. Terug op het hostel hebben heerlijk gerelaxt.

Gabby

Heren,mag ik jullie bedanken voor de gezellige zoektocht
naar de blues&jazz bar en het bezoekje aan de Mint!
Laten we morgen een borrel drinken op jullie prachtige reis
en geweldige ervaringen! Groetjes Gabby

Mária

Jongens het is toch niet te geloven dat jullie nu alweer in Shanghai zitten! wat moet het toch genieten zijn om daar te lopen! Veel plezier! Bijan en ik genieten van de sneeuw in Oostenrijk! Groetjes

Paps

Wat zijn die chinezen toch verstandig en vooruitziend om het trottoir een verdieping hoger aan te leggen. Als voetganger geen stoplichten...... och...... wat heerlijk........ vooral als het regent. Fantastisch om te zien hoe de oude tijd en de nieuwe tijd tegen elkaar aangrenzen. Wat een geluksvogels zijn jullie!! Ik kijk steeds vol verwachting uit naar jullie reisverhalen.......... zo reis ik ook een beetje met jullie mee. Groetjes, paps.

Ties

Laat die verhalen maar komen hoor! Ik vind t geweldig om te lezen wat jullie meemaken en doen!

gerben jolanda femke en jeroen

update over onze carnaval terwijl jullie in de studentenpub zaten. Gerben is ziek en heeft niets meegekregen van carnaval dus jolanda 3 dagen alleen op stap geweest. Het was niet koud en vooral buiten op de heuvel en op de korte heuvel was het gezellig druk. Femke heeft voor het eerst alleen carnaval gevierd zonder toezicht dus van ons en is 4 dagen in udenhout geweest. Jeroen alleen op school gecarnavald.
Jullie verder veel plezier met de reis