Jordanaz.reismee.nl

Shanghai

Half afgebroken Expo 2010 met omheinde Happy street, meer info. surf naar (http://en.expo2010.cn/c/en_gj_tpl_20.htm).
Vandaag sliepen we uit omdat we daar zin in hadden en omdat het regende. Rond 12 uur gingen we op pad en namen de metro naar de Expo. We kwamen eerst bij het Chinese paviljoen uit wat er nog mooi bij lag. Daarentegen was de grote ass met grote zeilen dak omheind met hekken. Je kon er nog wel onderdoor lopen om bij de andere gebouwen te komen maar niet meer op. We liepen langs de verschillende kavels waar vele landen hun ontwerp gerealiseerd hadden. Alles was omheind met hekken of zelfs muren. Het leek net een gevangenis met thematische celcomplexen. We kwamen uiteindelijk bij het Nederlandse ontwerp happy street wat er vies en verlaten bij lag. Tot onze verbazing waren er wel bouwvakkers bezig nieuwe paden aan te leggen om het gebouw. Er werden zelf twee rechthoekige nieuwe gebouwen naast geplaatst. We liepen verder en kwamen andere vervallen gebouwen tegen. Het was heel raar om nieuwe stijl gebouwen als vervallen te zien. We kwamen bij het lopen door deze omgeving op goede ideeën voor onze eigen toekomst. Na ideeën uitgewisseld te hebben, hadden we lol in het bedenken wat we wel allemaal kunnen doen in de toekomst gingen we naar Center Avenu. Daar wilden we naar een mooi gebouw waar een art museum in zit. Helaas was dat gesloten waarna we terug naar ons hostel gingen. Onderweg kochten we nog een heerlijk broodje voor s'avonds, wat erg goed smaakte.