Jordanaz.reismee.nl

Trein reis naar Hangzhou.

We waren ruim op tijd voor het vertrek naar Hangzhou. In de enorme wachthal waar 25 sporen onderdoor gaan hebben we toen gewacht. Tussen de Chinezen zaten we dan. De ene Chinees na de andere zat op zijn gsm of iPad te tikken of heen en weer te gaan vanwege een spelletje. Ook Chineese dames met hoge hakken en iPhone 4s halen een zakje uit hun tas waar een kippenboutje in zit die ze met smakken en al op gaan eten. De trein ging bijna en we konden instappen. Met 300 km per uur gingen we weer door het landschap met bruggen, reclame borden, achtbaanswegen, etc. In Hangzhou op het station merkten we meteen dat de Chinezen veel meer naar ons keken. We kochten bij het loket meteen een ticket naar Suzhou voor zondag, dit ging erg vlot. Nu moesten we de bus vinden die richten het hostel reed. We zagen een bus die voor een groot gedeelte van hout was waar we in moesten. De bus reed door een straat die er nogal grijs en vies uitzag. We dachten meteen, 'in wat voor lelijke stad zijn we nu beland'. Maar toen we uit de bus stapte na 15 min. waren we in een oase van groen. En ons hostel lag midden in het groen, vlak naast het meer. In het hostel sliepen we met Chinezen op de kamer waar we leuk mee konden praten over het leven in China.

im

In elke stad een cadeautje voor je lieve zusje kopen en voor mij;)....geniet van al het moois op je pad bro.
x