Jordanaz.reismee.nl

Hangzhou

Rond wandeling om het West Lake en afgehakte koppen. We stonden vroeg op om veel tijd te hebben voor de rondwandeling. Het was bewolkt maar gelukkig droog. We liepen door inspirerende parken en boulevards, over bruggetjes en mooi aangelegde paden. Overal waar we liepen was hardsteen gebruikt, sommige tegels waren zelfs extra versiert. Er lag bijvoorbeeld op een plein een plattegrond van de stad uitgehouwd in hardsteen. Als we voorbij typisch Chinese huisjes liepen stonden Chinezen Tai-chi te doen. Ze waren helemaal in zichzelf gekeerd en trokken zich niets aan van hun omgeving. Om het meer waren verschillende bezienswaardigheden zoals een pagode, tempel, boottocht, etc. Wij zijn in een pagode geweest waar erg mooie houtsnij kunst te zien was. Tevens hadden we een redelijk mooi uitzicht over het meer, het was helaas te mistig om alles goed te zien. We hebben na wat geluncht te hebben nog een kijkje genomen in de winkelstraat, markt en kleine straatjes waar van alles verkocht werd. De winkelstraat was wel aardig maar de markt en de kleine straatjes waren leuker. De markt was overdekt en er werd voornamelijk verse groeten, vlees en vis verkocht. De groentes zagen er erg goed uit, het vlees ook nog wel maar de vis helemaal. De vis was namelijk nog levend. Van garnalen tot paling tot krabben bewogen door de bakken heen. Iemand bestelde wat waarna het beest op de slacht tafel werd gelegd en gevild. Dave vond het moeilijk om te zien dus liepen we verder een klein straatje in. Hier stonden boeren met kippen en eenden die verkocht werden. En jawel, net toen wij voorbij liepen werd de kop van de kip half afgeknipt en in een ton gedaan. Dave had opeens geen zin in eten meer en hij hield nog wel zo van kip. Dave zal nu bij elk stukje kip wat voor hem ligt aan die ene kip denken. Smakelijk eten! Gelukkig vonden we nog wel een goed restaurant waar we lekkere vis gegeten hebben.

Teun

Whahhaha... Verschrikkelijk beeld, Dave!! Een kip zonder kop die even voorbij rent. Over kippen zonder koppen,,,,Afgelopen wedstrijd van WII meegemaakt, 3-1 winst tegen SC Veendam. Best een aardig wedstrijd. Bedankt voor het lenen van je seizoenskaart!! HAVE FUN. EN maak nu eens wat foto's van lekkere chickies!