Jordanaz.reismee.nl

Suzhou

Shuzou met zijn pagodes en Veneciaanse grachten. We kwamen op het station aan en namen een taxi richting het hostel. De dame achter het stuur reed als een 'crazy one' door het verkeer. Ook tegen het verkeer in rijden was geen probleem voor haar. Het hostel was gelukkig in een autovrije straat waardoor we wel een stuk moesten lopen met onze tassen. We liepen door een smalle straat met kleine huisjes en een beekje aan de zijkant. Bij het hostel werden we vriendelijk ontvangen en konden we meteen onze kamers op. Daar kwamen een Japaner, Chinees en Canadees tegen. Na met hen te hebben kennisgemaakt gingen we onze tickets en hostel boeken. Een van de Chinese dames achter de balie was erg enthousiast en wilde met ons mee om voor ons de tickets te kopen bij een tickets office. Nadat we de kaarten besteld hadden kwamen we erachter dat het een zitplaats was in de trein terwijl we een slaapplaats hadden gezegd. Of we zitten heel de nacht op een harde stoel met allemaal spugende Chinezen om ons heen of we gaan ze ruilen. Het laatste was de beste optie. We gingen samen met de Canadees eten en kwamen bij een heel klein soort snack restaurant terecht wat nogal slecht aangekleed was. We bestelde wat en Joris vroeg naar de specialiteit wat uiteindelijk erg lekker was. We hadden gefrituurde kip, aardappelenen met varkens vlees, paksoi en rijst. Dit smaakte erg goed en we hoefden ook maar erg weinig af te rekenen.

Naz

En nu opeens wel kip eten! nou jaaa.. hoe zat dan nou met die ene kip dan? DE kip. de kip waaraan je altijd zal denken, waardoor je nooit meer een hapje kip door je keel krijgt.

Joris

Het beeld is niet genoeg door gedrongen om geen kip te eten en als je reist eet je ook dingen die je normaal niet zo snel zou eten.