Jordanaz.reismee.nl

Treinreis naar Xi'an

De nachttrein naar Xi'an en bezoek terracotta leger. In de coupe waar we sliepen zaten nog twee Chinezen. Wij sliepen allebei boven en zij onder. Aan de ene Chinees wilden we op een kaartje Nederland laten zien, maar hij kon niet goed zien dus had dat geen zin. We gingen onze noedels eten waarna de twee Chinezen dat ook deden. Daarna gingen we nog film kijken en slapen. Toen we eenmaal lagen te slapen begon een van de twee Chinezen keihard te snurken. En of het nog niet genoeg was begon die andere Chinees ook met snurken. Dave ergerde er zich kapot aan en vloekte alles bij elkaar. Joris vond het ook minder maar kon nog wel slapen. Na een half slapeloze nacht konden we dan eindelijk de trein verlaten na 15 uur en 1500km. We werden opgehaald door het hostel team, dus dat was makkelijk naar het hostel gaan voor ons. Een hele aardige Chinees stond met een bordje klaar waar Joris op stond. Ze was helemaal vol met energie en begon meteen van alles te vertellen over Xi'an. Bij het hostel aangekomen werden we meteen aangesproken door nog zo'n energieke Chinees die vroeg of we meteen mee naar het terracotta leger wilde. We wilden dat wel meteen doen en bereidde er ons op voor. Met een bak koffie stapten we in een busje waar we uiteindelijk met 15 westerlingen in zaten. De energieke Chinees begon meteen weer te praten over hoe de dag eruit zou gaan zien. Ook vond ze het geweldig als iedereen zich even voorstelde. Wij keken elkaar aan en dachten aan een soort klasje waar we in beland waren. Nadat de Chinese haar verhaal had gedaan kwamen we aan bij het terracotta leger. We gingen drie verschillende hallen bekijken. De derde en laatste was uiteraard het mooist. We vonden het er machtig uit zien, vooral als je bedenkt dat het van gebakken klei is. Maar we hadden er wel iets meer van verwacht, meer legers achter elkaar bijvoorbeeld. Ze zijn nog steeds bezig met het herstellen van de legers wat heel veel tijd kost. Nadat heel de groep weer bij elkaar was, gingen we lunchen met zijn allen. Wij hadden nog niet echt ontbeten, dus aten wij als beren. Het was leuk om met de andere reizigers te praten. Iedereen verbaasde over onze reis. Na het eten liepen we terug naar de bus. De Chinese gids kwam bij Dave lopen en gaf hem een souvenir van het terracotta leger. Ze vond Dave leuk vermoed Joris. We lachten en stapten de bus in. Toen we weer bij het hostel waren gingen we relaxen. We gingen voor het avondeten nog even in de buurt bij een toko eten. We kregen salade, soep met vlees, groeten en noedels erin en brood. Het tafeltje achter ons was bezet met twee westerlingen die ons aanspraken. Het waren Tilburgers die eerst in Australië hadden rond gereisd en nu in China gingen rondreizen. s'Avonds hebben we nog met hun wat zitten praten in het hostel waarna we gingen slapen. We waren erg moe van de treinreis en de dag.

Gerben Jolanda Femke en Jeroen

je komt ze ook overal tegen die tilbo's

Ties

Hee Dave, ik zeg gewoon doen! :-)

Steffie

Dave!! Super om je reisverhalen te lezen. Jullie vermaken je wel zo te zien!! Geniet er van. Als je nog tips wilt als je in Cambodja/Thailand bent, let me know! X steffie

im

Stuur nu eens iets leuks voor je zusjes op;) want over een klein maandje zijn ze jarig heb ik uit betrouwbare bron vernomen...x

Marian

Ze blijven geweldig de reisverhalen. Jullie maken er wat moois van.Geniet er nog van !!! Liefs en een knuffel van Opa en Marian x