Jordanaz.reismee.nl

Xi'an

Fietsen over de 15km lange muren van Xi'an. Het was heerlijk weer om te fietsen en tegelijkertijd de stad van boven te bewonderen. Eerste moesten we door de drukke straten van Xi'an naar de muur lopen. Via een raar zebrapad waar je eerst dwars over moest steken en daarna een stuk tussen het verkeer liep kwamen we bij de ingang naar de muur. Toen we eenmaal op de muur waren was het rustig. Alleen wat wandelaars en fietsers kwamen soms voorbij. De muur van 25 breed en 20m hoog liep als een lange straat langs alle daken. Vanuit hier hadden we mooie uitzichten over de omliggende parken. Levendige parken wel te verstaan, waar werd getafeltennist, gebadmintond, gevliegerd, gewandeld, gesport, gezeten, gespeeld etc. We huurde een fiets en vonden het weer heerlijk om na anderhalve maand weer is te fietsen. We reden heel de muur af wat ongeveer 15km bedroeg. Toen we de fietsen weer inleverden en verder wandelde was dat ook wel weer lekker. We wandelde door een bar straat heen waar allemaal stellen in de meest bizarre kleding op de foto werden gezet. Daarna kwamen we in de islamitische wijk waar we door een smal straatje wandelde. Hier zagen we echt oude vervallen huisjes waar de kleding werd gewassen in de goot en daarnaast het afval werd gedumpt. Een oud omaatje zagen we nog proberen een kat weg te jagen en bij een doorkijk zagen we de waslijn tussen de huisjes vol met was hangen. Na weer redelijk lang gewandeld te hebben kwamen we bij een park waar een zaal was met allemaal rollerskates. Dit was voor ons weer een verrassing. Het park was nog in de aanleg waardoor we extra geïnteresseerd over de paden wandelde. Twee grote waterpartijen waar op gevaren werd, gaf meteen al een levendig beeld. Ook werd er onder partytenten gepoold en thee gedronken. Kinderen konden in een kleine kermis zich vermaken wat voor gelach zorgde waardoor we alleen maar blije mensen in het park zagen. Eenmaal buiten het park was de rust voorbij en zoefden de electrische scooters weer kei hard voorbij.

Paps

Ik maar in de veronderstelling dat er een grote muur was. Je kun beter ter plaatse zelf gaan kijken, dan de geschiedenisboekjes te geloven. Ontdekkingen doe in de vreemde. Zo ook op een bd-imkerdag in een andere plaats. Hela,.....wie had dat gedacht................. ik zie jullie al fietsen met de knieen hoog boven het stuur uit. Heel komisch. Dat zie je hier niet............................. Met mij oke. Lente groetjes, paps

Lian

Super die foto's. Ik had helemaal niet door dat het toch gelukt was ondanks het trage internet. Nu krijg ik toch een beter idee wat wij allemaal missen. Alleen denk ik dat Gerard beter kookt als wat jullie te eten krijgen.