Jordanaz.reismee.nl

Van smerigste hostel tot vijf sterren hotel.

De stad Changsha ligt in centraal China en heeft zesmiljoen inwoners. Groot genoegen stad voor hostels en hotels. Ons hostel dat we hadden geboekt lag midden in het centrum van Changsha. Het centrum waar we met de bus doorheen reden was druk met Chinezen en druk met lichtgevende reclameborden. Bij het hostel aangekomen checkten we in en kregen de kamer sleutel. We liepen door de gangen en vonden het interieur er redelijk uitzien, de kamer met bedden was ook nog goed. Maar toen we de badkamer instapten kwam er een putlucht ons tegemoet die erger was dan het riool. Daarbij was de wc, het gat, meteen het afvoerputje van de douche. We dropte onze tassen neer en vluchten weer weg de straat op. Daar doken we een barretje in waar we ons trakteerden op bier om is te denken over wat we gingen doen. We waren er na twee biertjes uit en boekten via Agoda.com een vijf-sterren hotel. We namen geen standaard kamer maar een luxe kamer. Nu durfde wel een nachtje in het hostel te overleven zonder te douchen. De volgende dag werden we vroeg wakker. We pakte meteen onze tassen en namen de taxi naar het hotel. We reden een luxe entree binnen waar de taxideur voor ons werd open gedaan. We werden vriendelijk welkom geheten en kregen onze pas voor de kamer. De lift ging naar de 25ste verdieping waar het zachte tapijt onze voeten verzachte. Eenmaal in de kamer, ploften we in de stoel en bed met een schitterend uitzicht over de stad. De badkamer was luxe met douche en ligbad. Vandaag was de relaxe dag aangebroken. 's Ochtends kregen we ontbijt in het restaurant. De zakenmannen en vrouwen waren allemaal netjes gekleed. Wij daarentegen kwamen in onze trainingsbroek en slippers binnen wandelen. Veel ogen waren op ons gericht waardoor we moesten lachen om de situatie. We werden vriendelijk begeleid naar onze tafel en konden alles bestellen wat we wilden. We gingen redelijk vaak naar het lopend buffet en hadden na een uurtje heerlijk ontbeten. We stapten de lift weer in en maakten ons op voor vertrek met de trein naar Guilin!